O zaletach kasz

Na półkach sklepowych spotkać można różne rodzaje kasz. Jedną z nich jest produkowana z pszenicy kasza manna. Kasza manna jest dobrym źródłem złożonych węglowodanów. Mogą ją więc bez obaw jeść osoby chore na cukrzycę. Jest ona często podstawą lekkostrawnej diety. Można ją jeść przy zapaleniu wątroby i trzustki, czy po zatruciu pokarmowym. Kaszę mannę mogą jeść osoby z biegunką, gdyż działa lekko zapierająco. Osoby chore na cukrzycę mogą jeść nie tylko kaszę mannę, ale również kaszę gryczaną i jęczmienną. Obie te kasze mają niski indeks glikemiczny. Ponadto kasza jęczmienna zawiera beta-glukan, czyli rozpuszczalny błonnik. Błonnik ten obniża poziom cholesterolu LDL, czyli tak zwanego złego cholesterolu. Beta-glukan wzmacnia także system immunologiczny. Kasza jęczmienna korzystnie wpływa również na pracę serca, wątroby i nerek. Z kolei kasza kukurydziana to kasza bezcenna dla osób z celiakią lub osób, które są uczulone na gluten. Podobnie, jak kasza manna kasza kukurydziana jest lekkostrawna.

Witaj na mojej stronie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących sportu. Jestem trenerem osobistym i na co dzień pracuje z osobami które chcą zwiększyć swoją aktywność fizyczną dlatego znajdziesz tutaj wiele cennych rad i wskazówek. Zapraszam do czytania !